شنبه 17 خرداد 1404
تاریخ ایجاد: سه شبه 2 مهر 1398   تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 12 مهر 1402   

قوانین و مقررات کتابخانه

عضویت دانشجویان جدید الورود در هر سال تحصیلی توسط خود فرد و مراحل انجام عضویت درکتابخانه دانشکده داروسازی کرمان به صورت زیر می‌باشد.

با استفاده از مرورگرهای Google chrome , firefox با آدرس Lib.kmu.ac.ir  وارد سایت شوید و مراحل زیر را انجام دهید.

 1- انتخاب قسمت ثبت‌نام، 

2-  تکمیل نمودن فرم ثبت‌نام  به صورت کامل، تاریخ تولد و تاریخ صدور شناسنامه با استفاده از تقویم خود سایت.

3- در پایان تایید و خروج از سایت.

4-  ورود مجدد به سایت با شماره کاربری و رمز عبور.

5-  انتخاب قسمت درخواست عضویت.

6-  انتخاب  کتابخانه دانشکده داروسازی، و در صورت نیاز سایر کتابخانه‌های دانشگاه،  بارگذاری عکس و ارسال درخواست به کتابخانه مورد نظر.

7- مراجعه به میز امانت کتابخانه و درخواست تائید عضویت.

جهت بهره وری بهینه از خدمات کتابخانه، توجه اعضای محترم را به نکات ذیل معطوف می دارد:

•  نحوه تنظیم و استقرار کتابهای داخل قفسه بر اساس نظام رده بندی LC/NLM  می باشد مخزن کتابخانه بصورت قفسه باز ( open stock  ) اداره می گردد.

•  به منظور بازیابی کتابهای مورد نظر ضمن مراجعه به کتابخانه و دریافت مشخصات کتاب از بخش جستجوی اطلاعات، می توانید با استفاده از تابلوهای راهنمای نصب شده بر روی قفسه ها، کتاب مورد نظرتان را پیدا نمایید.

•  در صورت انتخاب کتاب و سپس انصراف از امانت گرفتن آن، چنانچه محل چیدن کتاب را دقیقاً نمی دانید آن را روی میز قسمت امانت قرار دهید. •  بعد از انتخاب کتاب مورد نیاز، به متصدی امانت مراجعه نمایید و پس از انجام مراحل ثبت آن را دریافت کنید.

•  اگر کتاب مورد نظر شما موجود نیست، حتما آن را در لیست سفارش ثبت کنید تا در اسرع وقت تهیه گردد.

•  هر کس اعم از اینکه عضو باشد یا نباشد می تواند با رعایت مقررات از کتابخانه استفاده نماید، ولی مدارک فقط به اعضای کتابخانه امانت داده می شود.

•  چنانچه مدرکی بیش از یک متقاضی داشته باشد کتابدار بخش امانت می‌تواند مدت امانت را کاهش دهد .

•  امانت گیرنده می تواند مدت امانت را با اطلاع کتابدار مسئول بخش امانت تمدید نماید، مشروط بر این که دیگری متقاضی آن مدرک نباشد.

. انجام کارهای مغایر با محیط کتابخانه چون خوردن، آشامیدن، استعمال دخانیات و عدم رعایت سکوت توسط استفاده کنندگان ممنوع می باشد.

. چنانچه امانت گیرنده، مدرکی را گم نماید، باید اصل همان مدرک را تهیه و هزینه آماده سازی آن را که توسط مسئول کتابخانه تعیین می شود بپردازد.

. از دانشجویان تقاضا می گردد از خط کشیدن و رنگی نمودن خطوط کتاب و جدا کردن صفحات و پاره کردن عکسهای مندرج در کتاب های امانت گرفته شده جدا خودداری نمایند در صورت مشاهده طبق آئین نامه دانشگاهی اقدام خواهد شد.

. به منظور فراهم کردن امکان استفاده سایر افراد از منابع کتابخانه مدت و تعداد امانت در مورد کتب اصلی (original  ) و تخصصی جدید هر رشته و همچنین کتب مرجع ( References  ) بر حسب صلاحدید مسئول کتابخانه تعیین می شود.


. حد اكثر تعداد كتابهاي امانتي براي دانشجويان 5 نسخه و براي اعضاء هیئت علمی 10 نسخه مي‌باشد.
. مدت زمان امانت  كتاب 14 روز مي باشد. بديهي است در صورت لزوم با در نظر گرفتن شرايط، اين مدت تا 3 بار قابل تمديد است.


 . درصورت تاخير در بازگشت كتاب برای هر روز دیر‌کرد مبلغ 5000 ریال  محاسبه و کاربر باید کتاب مورد نیاز کتابخانه را تهیه نماید و به کتابخانه تحویل دهد.. در ضمن بدیهی است تاخیر بیش از 10 روز و منابع مرجع  با تشخیص مسئول کتابخانه،  جریمه خرید کتاب و در صورت لزوم معرفی به کمیته انضباطی دانشگاه  و سایر موارد را در بر خواهد داشت.

. دانشجويان به هنگام فراغت از تحصيل يا انتقال به دانشكده‌هاي ديگر بايد از كتابخانه تسويه نمايند.

. با توجه به سیستم باز مخزن کتابخانه از بردن لوازم شخصی (کیف، کتاب، جزوه و ...) به مخزن کتابخانه خودداری فرمایید. 

نحوه سفارش مقاله‌های دارای هزینه و محدویت دسترسی

 با توجه به اینکه پایگاههای اطلاعاتی به صورت متمرکز خریداری  و به صورت آنلاین با استفاده از سیستم VPN دانشگاه از هرجای که دسترسی به اینترنت داشته باشید قابلیت جستجو دارند، لطفا پس از جستجو در پایگاه‌ها به آدرس http://kmu.ac.ir/fa/library و  همچنین جستجو در  https://google.com  و   https://scholar.google.com  در صورت عدم دسترسی به مقاله مورد نیاز و یا دریافت با پرداخت هزینه،  مشخصات کامل مقالات درخواستی خود را پس از تائید مدیر گروه آموزشی به ادرس ایمیلpharmacolib@gmail.com ارسال نمایند، در صورت نیاز فوری با شماره 03431325036 جهت تهیه سریعتر مقاله تماس بگیرید، درخواست های ارسالی پس از بررسی تهیه و ارسال می گردند.

                                                                                                                                                     با تشکر فرهاد زمانی‌بابگهری